• februarie 13, 2019
  • Admin-Person@LcoacH
  • Blog

Un obicei este un set de  ganduri, comportamente si emotii redundante, automate si inconstiente, ce se creeaza prin repetitie. Obiceiul este creat atunci cand ai facut acelasi lucru de atat de multe ori, incat acum corpul tau stie sa il faca mai bine decat mintea ta.

Oamenii se trezesc dimineata si incep sa se gandeasca la problemele lor, iar acele probleme sunt circuite de amintiri stocate in creier. Toate acele amintiri sunt in conexiune cu persoane si lucruri din anumite perioade si locuri. Din moment ce creierul este o inregistrare a trecutului, in clipa in care oamenii isi incep ziua, ei deja gandesc la trecut.

Fiecare dintre acele amintiri cuprinde o emotie. Emotiile sunt produsul finit al experientelor din trecut, astfel ca in momentul in care o persoana acceseaza o amintire despre problemele ei, dintr-odata se simte nefericita si cuprinsa de tristete si durere.

Modul in care gandesti si simti iti creeaza starea, asadar starea ta in momentul in care te trezesti dimineata, se afla in trecut. Ce inseamna acest lucru? Faptul ca, mai devreme sau mai tarziu, acel trecut familiar va deveni viitorul previzibil. Nu faci altceva decat sa iti recompui acelasi stil de viata.

Cel mai adesea, oamenii pun mana pe telefon, isi verifica conturile de Whatsapp, Instagram, mesajele sms, emailurile, isi fotografiaza picioarele si posteaza imaginea pe Facebook, verifica stirile si astfel se simt conectati cu ceea ce isi numesc viata.

Apoi parcurg mai multe serii de comportamente de rutina. Coboara din pat de fiecare data pe aceeasi parte, merg la toaleta, beau cafea, fac dus, se imbraca, conduc spre serviciu pe aceeasi ruta, fac aceleasi lucruri, vad aceleasi persoane, apasa pe aceleasi butoane emotionale, iar aceasta rutina se transforma intr-un program. In fata acestui program, nu exista liberul arbitru si niciun declansator evident, deoarece programul deja functioneaza la nivel subconstient.

95% din ceea ce suntem pana la varsta de 35 de ani este un set memorat de comportamente, reactii emotionale, obiceiuri inconstiente, atitudini transmise genetic, convingeri si perceptii, ce functioneaza ca un program de computer. O persoana poate spune cu cei 5% ai mintii sale constiente ca vrea sa fie sanatoasa, fericita, libera, insa corpul ei functioneaza cu un complet alt program.

Cum incepi sa produci schimbari? Ai nevoie sa treci dincolo de mintea analitica, deoarece ea este cea care desparte mintea constienta de mintea subconstienta. Aici meditația are un rol important. Prin practica, oamenii pot invata cum sa isi incetineasca ritmul, cum sa isi schimbe vibratia, iar cand reusesc acest lucru ei patrund in sistemul de operare unde pot face modificarile dorite.

Cei mai multi oameni aleg sa isi incetineasca ritmul abia atunci cand trec printr-o criza, o boala, o trauma, un diagnostic. Ca si cum ar astepta o pierdere sau o tragedie care sa le schimbe procesele mentale. Dar de ce sa astepti? E adevarat ca poti invata si te poti schimba experimentand stari de durere si suferinta, insa la fel de adevarat este ca poti invata si te poti schimba in stari de bucurie si inspiratie. Vestea buna este ca din ce in ce mai multi oameni incep sa realizeze acest lucru.

De ce raman oamenii blocati foarte mult timp in simptomele post-traumatice?

Deoarece cu cat reactia emotionala la o experienta este mai puternica, cu atat mai mare este coeficientul emotional si cu atat mai multa atentie acorzi experientei cauzative. In momentul in care creierul isi focalizeaza intreaga atentie asupra cauzei, face o fotografie instantanee si o transforma in amintire. Asadar, amintirile de lunga durata sunt create de experientele cu o incarcatura emotionala foarte mare. Oamenii gandesc neurologic in schema acelei experiente, iar chimic se simt limitati de emotiile traite.

Atunci cand ai o reactie emotionala provocata de o persoana sau experienta, cei mai multi oameni cred ca nu au putere asupra emotiilor lor. Reactiile emotionale au perioade de refractie care pot sa dureze ore sau zile intregi. Este vorba despre ceea ce noi numim „dispozitii” sau „toane”. La intrebarea „De ce ai toanele astea?” ei raspund „Pai, uite ce mi s-a intamplat acum 5 zile”, fiind declansata o reactie emotionala de lunga durata. Daca prelungesti aceasta reactie emotionala pentru cateva saptamani sau luni, creezi un temperament. Deseori daca intrebi pe cineva „De ce esti asa de suparat?”, raspunsul pe care il vei primi va fi „Of, pentru ca uite ce mi s-a intamplat acum 9 luni”. Daca mentii aceasta reactie emotionala timp de cativa ani, iti devine trasatura de personalitate.

A invata cum sa scurtezi perioada de rezistenta a reactiilor emotionale este esential in procesul de schimbare si remodelare personala.

De regula, in urma unei intamplari, oamenii continua sa acceseze amintirea acelei intamplari, deoarece emotiile legate de hormonii de stres (emotiile supravietuirii) spun „Fii atent la ce ti s-a intamplat, pentru ca trebuie sa fii pregatit daca o sa ti se intample din nou”. Aproximativ 70% din oameni isi petrec viata traind in mod de supravietuire si in stres, deoarece ei anticipeaza continuu cel mai urat scenariu bazat pe o experienta din trecut. Nu realizeaza ca astfel selecteaza cel mai rau rezultat, pe care il imbratiseaza emotional cu sentimente de teama, conditionandu-si corpul sa functioneze intr-o stare de teama.

Daca aceste temeri se repeta la nesfarsit, corpul poate ajunge sa dezvolte atacuri de panica asupra carora persoana sa nu aiba absolut nicio putere si pe care nu are cum sa le previna, deoarece sunt programate la nivel subconstient. Biologic, ea nu a stiut cum sa se schimbe din momentul unei experiente traite chiar si cu 15-20 de ani in urma. Reactiile emotionale de la acel eveniment provoaca in corp si in minte o navala de energie, iar oamenii devin dependenti de acest asediu de emotii si se folosesc de problemele din viata lor pentru a-si valida propriile limite. Au impresia ca cel putin asa pot simti ceva. De fiecare data cand acceseaza amintirea evenimentului, in corp si in minte se produce aceeasi chimie ca si cum evenimentul ar avea loc chiar in acel moment.

Corpul tau este mintea ta subconstienta. Nu stie sa faca diferenta intre experienta care ti-a provocat emotia si emotia pe care ti-o provoci cu simplul gand, astfel corpul crede ca traieste acelasi eveniment din trecut 24 de ore pe zi, 7 zile din 7, 365 de zile pe an. Atunci cand aceste emotii influenteaza anumite ganduri, iar cand aceste ganduri provoaca aceleasi emotii si aceste emotii influenteaza aceleasi ganduri, intreaga fiinta traieste in trecut.

Cea mai dificila parte in procesul de schimbare este sa nu mai faci aceleasi alegeri pe care deja le-ai facut cu o zi in urma. Punct. Iar in momentul in care te hotarasti sa faci alte alegeri, pregateste-te, pentru ca urmeaza sa te simti inconfortabil. Un gand pe care il ai declanseaza intregul program, insa este emotia cea care apare in urma gandului. Daca ai un gand temator, te vei simti nelinistit, iar creierul comunica cu corpul si ii spune „Oh, da.. chiar esti nelinistit”. Repetarea acestui ciclu este cea care conditioneaza corpul sa devina minte.

In momentul in care iti propui sa te schimbi pasesti deja in decizia schimbarii, faci alte alegeri si dintr-odata te surprinzi intr-o stare diferita. Corpul iti spune „Pai 35 de ani ai facut intr-un fel. Ce ai de gand sa faci? Vrei sa nu mai suferi? Vrei sa nu te mai simti vinovat? Vrei sa nu-ti mai fie rusine? Vrei sa nu mai cauti scuze? Vrei sa nu mai dai vina pe altcineva/altceva? Vrei sa nu-ti mai para rau de tine insuti?”. Iar corpul nu mai stie ce e cu el. Se simte pe un taram necunoscut. Imediat iti spune „Intoarce-te pe teritoriul cunoscut!”. De acum, corpul va incepe sa-ti influenteze mintea si iti spune „Incepe de maine. Semeni prea tare cu mama ta. Nu te vei schimba niciodata. Nu vei reusi. Nu este normal”.

Daca ii raspunzi acestui gand ca si cum ar fi adevarat, gandul te va conduce la aceleasi alegeri, care te vor conduce la acelasi comportament, ce va crea aceleasi experiente, ce vor produce aceleasi emotii.

Corpul este mintea ta subconstienta. Ce inseamna acest lucru de fapt? Daca stai asezat si incepi sa te gandesti la un scenariu negativ din viitor pe care ti-l imaginezi si incepi sa simti emotia starnita de acel eveniment, corpul tau nu stie sa faca nicio diferenta intre evenimentul creat de mintea ta si simplul tau gand sau emotie.

Cei mai multi oameni isi revalideaza constant starile emotionale. Astfel ca, atunci cand vine vremea sa renunti la o anumita emotie si iti spui ca iti doresti schimbarea cu adevarat, de fapt corpul este mai puternic decat mintea, deoarece a fost conditionat in felul acesta. Acum sclavul a devenit stapan. In clipa in care paseste in necunoscut, persoana prefera sa sufere si sa simta sentimente de vinovatie, fiind singurele pe care le poate anticipa.

Intrarea in necunoscut este inspaimantatoare pentru majoritatea oamenilor, deoarece taramul necunoscut este nesigur. Foarte multi spun „Nu imi pot prezice viitorul, pentru ca ma aflu in necunoscut.” Raspunsul aici este „Singurul mod in care iti poti prezice viitorul este sa ti-l creezi. Nu cu ceea ce stii, ci cu ceea ce nu stii.” Ce ganduri vrei sa iti activezi? Ce comportamente vrei sa ai in viitor? Ce actiuni vrei sa desfasori? Prin repetarea si exersarea mentala a acestor ganduri, cu ochii inchisi si cu conectare reala la momentul prezent, creierul nu va sti sa faca diferenta intre ceea ce iti imaginezi si ceea ce experimentezi in lumea tridimensionala. Astfel, incepi sa instalezi in mintea ta un nou program neurologic care functioneaza ca si cum evenimentul tau imaginar deja s-a intamplat in realitate. Acum creierul nu mai este o amprenta a trecutului, ci o harta a viitorului.

Cel mai dificil lucru este sa ne antrenam corpul din punct de vedere emotional. Sa traim o experienta inainte ca ea sa se intample, in loc sa asteptam sa devenim puternici si fericiti doar atunci cand vom avea succes intr-o experienta sau alta, in loc sa ne simtim abundenti doar atunci cand avem foarte multi bani si in loc sa simtim iubire doar atunci cand ne aflam intr-o relatie. Sa treci de la modelul vechi cauza-efect la modelul nou de creatie si integrare holistica. De la a astepta ca ceva din exteriorul tau sa schimbe modul in care te simti in interior la manifestarea efectului provocare-rezultat (de la „cauza-efect” la „a cauza – efect”). In momentul in care incepi sa te simti abundent si valoros, generezi bogatie. In clipa in care incepi sa te simti abil, capabil si puternic, deja faci pasi catre succes. In momentul in care incepi sa te simti complet, incepe vindecarea ta. In clipa in care te iubesti pe tine si iubesti viata, creezi aceeasi energie in jurul tau.

Aceasta este diferenta intre a trai cu rol de victima sau de creator. Intre a spune „Cineva sau ceva m-a determinat sa ma simt asa.” si „Gandirea mea si sentimentele mele au produs acest rezultat.” Este un joc complet diferit, in care stim ca suntem creatorii propriei noastre realitati.

Cum incepem practic acest proces de vizualizare?

Atunci cand nu esti creator, in mod subconstient ii permiti mediului inconjurator sa iti controleze gandurile si emotiile, deoarece fiecare persoana, fiecare eveniment si fiecare lucru produce o retea neurologica in creierul tau. Fiecare experienta pe care o ai cu cineva iti produce o emotie. Anumite persoane isi folosesc seful pentru a-si valida dependenta de critica, altele isi folosesc dusmanii pentru a-si valida dependenta de furie, altele isi folosesc prietenii pentru a-si valida dependenta de suferinta. Cu alte cuvinte, au nevoie de lumea exterioara pentru a putea simti ceva.

Pentru a produce o schimbare, ai nevoie sa fii mai mare decat mediul tau inconjurator „seducator”. Aici putem folosi meditatia.

Hai sa ne asezam, sa ne inchidem ochii, sa ne astupam urechile sau sa ascultam o muzica linistitoare si sa ne deconectam de la mediul exterior. Atunci cand vezi mai putine lucruri, minimizezi stimularile din afara ta. Ii comunici corpului tau sa stea pe loc. Ii promiti ca mai tarziu ii vei oferi tot confortul si te vei ocupa de toate sarcinile lui, insa in acest moment ii spui sa stea nemiscat si sa te asculte.

Acolo unde iti focalizezi atentia, iti indrepti si energia. De aceea, alege sa iti eliberezi corpul  de ganduri, deoarece gandurile il vor readuce in vechile cicluri ale trecutului si te vor scoate din momentul prezent. Spune-i corpului sa stea nemiscat aici si acum.

Poate fi ora 8 dimineata, acea ora la care de regula erai stresat probabil din cauza traficului si pentru ca urma sa intarzi. Sau poate fi ora 11:00, momentul in care de obicei iti verifici emailurile si ii critici pe cei din jur. Corpul tau cauta acele motive care sa te aduca intr-o stare chimica previzibila. De fiecare data cand constientizezi ca faci aceste lucruri si ca propriul tau corp are „pofta” sa creeze acele emotii, iar tu il reasezi in momentul prezent, ii transmiti corpului ca nu mai este el mintea ta. Tu esti acum mintea ta. Acum vointa ta devine mai mare decat programele tale vechi. Iar daca repeti aceste comenzi iar si iar, ca si cum ai dresa un armasar sau un caine, la un moment dat corpul iti va spune „Ok, ma asez. Stau nemiscat.”. In acel moment in care ti se supune, corpul tau nu mai este mintea ta. Este clipa in care se produce un puternic flux de energie. Ne deplasam de la particula la unda si de la materie la energie. Ne eliberam de lanturile acelor emotii care ne tin in trecutul familiar.

Text tradus si adaptat de Roxana Maria Ilie:

 

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this